logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۰۷۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهنشان مطرح کرد:

برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان در کتابخانه دندی

برگزاری-نمایشگاه-صنایع‌دستی-بانوان-در-کتابخانه-دندی
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهنشان گفت: نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی و دستاوردهای بانوان در کتابخانه شهر شهدای دندی در بازه زمانی اول و دوم مهر ماه برگزار می‌شود.

ولی امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی و دستاوردهای بانوان در شهر دندی در بازه زمانی اول و دوم مهر ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این نمایشگاه از گیاهان طب سنتی موجود در منطقه و عرقیجات گیاهی و همچنین میوه‌های خشکی که بانوان خشک کرده‌اند تشکیل می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه این نمایشگاه حوزه صنایع‌دستی را نیز شامل می‌شود خاطرنشان کرد: صنایعی مانند حصیربافی، گُل‌سازی، گلیم‌بافی، سرویس‌های بافتنی و دوختنی و همچنین ظروف و اسباب‌بازی‌هایی که با چوب به شیوه دستی ساخته می‌شود را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در شناساندن منطقه و ظرفیت‌های آن می‌تواند نقش مهمی داشته باشد گفت: این نمایشگاه جهت آشنایی عموم مردم با صنایع‌‌دستی و دستاوردهای دانش‌آموزان و زنان خانه‌دار برگزار می‌شود.

امیری عنوان کرد: این نهاد، نه تنها در راستای اعضا و امانت کتاب قدم برمی‌دارد بلکه از مراجعه‌کنندگان نیز در زمینه ایجاد اشتغال دعوت به فعالیت می‌شود‌ تا در کلاس‌های کارآفرینی در محل کتابخانه شهدای دندی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: همچنین از افرادی که در این نمایشگاه شرکت کرده باشند در صورت تمایل در کلاس‌های حصیربافی و طراحی روی ظروف سفالی ثبت‌نام به عمل می‌آید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهنشان گریزی به جشنواره کتاب رضوی زد و ابراز کرد: در حاشیه این مراسم منابع مسابقات سیزدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز معرفی می‌شود که تا پایان آذر ماه فرصت باقی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر